infopaytren.com
BREAKING

Sabtu, 26 Januari 2013

Sebijak-bijak Nabi Muhammad s.a.w , bijak lagi Najib.

Inilah bahana apabila terlampau membodek dan memuja pemimpin. Ahli politik walaupun perdana menteri atau bekas perdana menteri tidak wajar dijadikan contoh tauladan kerana uswatun hasanah kita adalah Rasulullah SAW.



Islam mengajarkan adil bukanlah samarata, tetapi kesesuaian meletakkan sesuatu pada tempat yg betul sehingga adakalanya ia dilihat seolah berat sebelah, namun itulah keadilan.

Islam mengajarkan lagi hikmah itu bukanlah berlembutan atau berkerasan semata, sehinggakan adakalanya kita terpaksa melakukan apa yg "tidak sepatutnya". Kekasaran dibalas dengan senyuman.

Jika diistilah adil itu balasan samarata, penduduk Thoif sudah hancur ditimpa bukit bukau, namun kerana hikmah jualah ramai mad'u yg terpikat kepada Ar-Rasul lalu memilih Islam sebagai jalan hidup.

"Allahumma solli wasallim alaik.."

Nota kaki- Setiap PM ada jasa mereka tersendiri. Tunku memberi Singapura kepada Lee Kuan Yew, Najib memberi Tanjung Pagar kepada Singapura, dan ada juga yang memberi IC kepada pendatang. Macam-macam ada.

Salam Hujung Minggu Buat Semua.

About ""

"BERBAGI ITU PENUH BERKAH" Silahkan beri komentar sesuai dengan tema postingan, dan saya akan segera berkunjung ke blog sobat,apabila postingan ini dianggap bermanfaat bagi teman-teman, silahkan sebarluaskan,"BILA TAK MAMPU BERBAGI KEBAIKAN, SETIDAKNYA JANGAN BERBAGI KEBURUKAN PADA YANG LAIN " Terimakasih.

Posting Komentar

 
Copyright © 2013 Insfirasi Wanita
Design by FBTemplates | BTT