infopaytren.com
BREAKING

Senin, 23 Desember 2013

BORANG ONLINE PERMOHONAN BR1M DAN KEMASKINI BR1M 2014.

BORANG ONLINE PERMOHONAN / KEMASKINI BR1M 2014.

Syarat kelayakan permohonan BR1M 2014:

(i) Warganegara Malaysia
(ii) Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada isi rumah / ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar
bulanan isi rumah RM4,000 dan ke bawah
(iii) Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM4,000 dan ke bawah
(iv) Bujang yang berumur 21 tahun dan ke atas dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah

Sila kemukakan salinan:
(i) MyKad bagi pemohon; dan
(ii) MyKad/MyPR/Pasport bagi suami / isteri (jika berkenaan)

Semakan kelayakan dengan agensi / sumber lain adalah tertakluk pada ketetapan Kementerian Kewangan Malaysia.

Penerima Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) tidak layak memohon BR1M 2014

Layari Web Berikut untuk permohonan / kemaskini permohonan BR1M .




Maklumat akaun bank diperlukan dalam permohonan BR1M 2014 kerana pembayaran dijangka akan dimasukkan ke dalam akaun. Anda dinasihatkan supaya membuka akaun simpanan atas nama pemohon (jika belum mempunyai akaun simpanan) di mana-mana cawangan bank tempatan (BSN/Maybank/CIMB/PBB dan sebagainya) dan maklumkan maklumat nombor akaun dalam Borang Permohonan BR1M 2014 (permohonan baru atau kemaskini maklumat).

klik sini  CARA-CARA  BAGI MENGEMASKINI DATA BAGI MEREKA YANG PERNAH MENERIMA BR1M 2.0 SEBELUM INI.

Anda perlu membuat pengemaskinian maklumat bagi memasukkan maklumat data peribadi terkini merangkumi alamat surat-menyurat, nombor telefon, alamat emel, pekerjaan dan maklumat bank secara atas talian di https://ebr1m.hasil.gov.my/ atau secara manual dengan mengisi Borang Permohonan BR1M 2014 untuk kategori Kemaskini Maklumat.

Bagi pindaan Status Perkahwinan atau Maklumat Ahli Isi Rumah, perlu dikemaskini hanya secara manual.

Borang Permohonan BR1M 2014 boleh didapati di semua cawangan Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM), Jabatan Pembanguan Persekutuan, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) atau dimuat turun melalui https://ebr1m.hasil.gov.my/ (klik Borang BR1M 2014).

Sila hantar borang tersebut yang telah lengkap diisi bersama dokumen sokongan (jika berkenaan) ke cawangan LHDNM yang berdekatan sebelum 31 Januari 2014.

Jika tiada maklumat yang perlu dikemaskini, anda tidak perlu berbuat demikian.

Status kelayakan lulus BR1M 2014 hanya boleh disemak secara berperingkat mulai Februari 2014 dengan memaklumkan nama penuh dan nombor kad pengenalan pemohon.

Sebarang persoalan boleh menghubungi talian hotline 1-800-88-2716yang beroperasi dari jam 9 hingga 5 petang, Isnin hingga Jumaat.

About ""

"BERBAGI ITU PENUH BERKAH" Silahkan beri komentar sesuai dengan tema postingan, dan saya akan segera berkunjung ke blog sobat,apabila postingan ini dianggap bermanfaat bagi teman-teman, silahkan sebarluaskan,"BILA TAK MAMPU BERBAGI KEBAIKAN, SETIDAKNYA JANGAN BERBAGI KEBURUKAN PADA YANG LAIN " Terimakasih.

Posting Komentar

 
Copyright © 2013 Insfirasi Wanita
Design by FBTemplates | BTT